Helah GMUKM mainkan isu demi kepentingan sendiri

saya sudah bosan melihat pakatan atau pertubuhan yang menggelarkan diri mereka GMUKM walaupun tidak pernah didaftarkan yang sentiasa memainkan sentimen keagamaan dan membayangkan seolah-oleh mereka ditidas oleh pentadbiran UKM.

dengan biadapnya pakatan GMUKM ini mencemarkan maruah UKM apabila Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) melangkah masuk kampus kita yang tercinta ini hanya untuk mengawal tindakan-tindakan liar penyokong-penyokong pakatan GMUKM ini. saya sedih dan kecewa yang ditangkapnya bukan pimpinan GMUKM itu tetapi teman se blok saya di kolej ini. sahabat tahun satu itu tahu apa? hanya sekadar ikut-ikut tetapi dia yang ditahan olh anggota FRU. mana perginya ke"jantanan" dan kejaguhan pimpinan GMUKM yang gah melaungkan kata-kata berbaur penghinaan terhadap kewibawaan Varsiti Kita ini.

itu baru satu hal. untuk pengetahuan rakan-rakan sekalian, MPP dari GMUKM tidak berdaftar ini telah mereka cipta Letter Head sendiri bagi melambangkan keangkuhan dan kesombongan mereka. kalau kita tanya mengapa tidak gunakan letter head PMUKM sahaja mereka akan jawab PMUKM lepas tidak mahu beri kerjasama sedangkan mereka tidak pernah meminta untuk bekerjasama. Jadi apa yang saya lihat disini hanyalah satu cara mereka menjaja nama dan mengharapkan publisiti semata-mata tanpa niat yang ikhlas. saya tunjukkan letter head rekaan MPP GMUKM yang hanya mengharapkan publisiti murahan.pada sesi ini mereka (MPP GMUKM)sibuk menjaja nama baru iaitu MPP Mahasiswa. saya ingin bertanya apakah MPP lain (selain MPP GMUKM) bukan terdiri dan dipilih oleh mahasiswa? kalau kita tanyakan soalan ini mereka akan jawab mereka tidak punyai pangkat dan posisi didalam kabinet PMUKM justeru mereka digelar MPP mahasiswa. Anda boleh lihat sendiri agenda tersembunyi disebalik mainan politik yang dimainkan oleh MPP GMUKM ini. politik murahan ini harus diTOLAK secara TOTAL oleh semua mahasiswa demi keunggulan dan kesuburan satu sistem politik kampus yang gemilang.



saya hanya tersenyum takkala gambar saya "dibuang" ketika berdiskusi dengan pelajar-pelajar Fakulti Undang-undang tidak lama dulu. yang mereka pamerkan hanya gambar MPP Fakulti Undang-Undang saudara Ou Yong Koh Beng sedangkan saya berada disebelah ketika itu. saya dapat hidu bahawa MPP GMUKM ini hanya inginkan Mahasiswa/i UKM melihat hanya mereka yang bekerja dan MPP lain seperti saya ini tidak.Klik sini untuk melihat sendiri betapa "Murninya" hati GMUKM ini. jadi fikir-fikirkanlah wahai sahabat..



bagi semua rakan-rakan mahasiswa saya ingin nyatakan bahawa tolonglah jangan mudah terpedaya dengan politik kangkung GMUKM ini. saya sememangnya tidak punyai masalah dengan barisan MPP dari GMUKM. Tetapi apa yang saya tidak "kuasa" nak melayan ialah tipu muslihat GMUKM itu sendiri. perhatikan ayat saya bahawa saya tidak punyai masalah dengan kepimpinan GMUKM tetapi pakatan itu bukan orang dalam pakatan itu.

06 April 2010 at 2:10 PG

0 Comments to "Helah GMUKM mainkan isu demi kepentingan sendiri"

Catat Ulasan