Pemimpin GMUKM yang hipokrit

Saya sedih dengan nasib mahasiswa UKM yang terus-terusan diperbodohkan oleh GMUKMyang saya pun tidak tahu mengapa begitu hina sekali berjuang atas platform politik kampus tetapi mendambakan politik luar kampus.

jika berdebat hebat sekali mereka menuduh, melebelkan dan mengelaskan bahawa pimpinan barisan ASPIRASI sebagai pro kerajaan, pro Barisan Nasional dan apa-apa jua lagi demi mengaburkan mata dan hati mahasiswa/i UKM dari sikap sebenar mereka.

sahabat-sahabat sekalian, untuk pengetahuan sahabat semua, pemimpin GMUKM lah yang menjadi proksi pakatan politik luar yang sedaya upaya mengekspoloitasi institusi kemahasiswaan demi survival politik mereka. mereka menggunakan pemimpin-pemimpin yang mudah diperkudakan seperti GMUKM ini bagi menyempurnakan kegiatan dan ideologi mereka yang ternyata punyai matlamat peribadi.

jangan cakap saya menuduh semberono. saya punyai bukti. namun adakah bukti yang saya tunjukkan ini mampu menjadikan mahasiswa sekalian menolak GMUKM secara total pada Pemilihan Kampus akan datang? sama-samalah kita fikir-fikirkan dan renungkan


Jika sahabat semua tidak kenal, yang bertopi itu ialah saudara Fikah Sanusi manusia yang begitu lantang semasa menjadi MPP UKM sesi lepas yang mengutuk dan mempersendakan ASPIRASI UKM kerana baginya APIRASI UKM pro kepada parti politik pemerintah. tapi gambar ini dirakam baru-baru ini di Hulu Selangor. En. Fikah Sanusi Pelajar Tahun 3 Fakulti Undang-Undang UKM menyertai perarakan penamaan calon parti Keadilan Rakyat (PKR).



Yang ini pula saudara Idris Yusof mantan presiden ISI UKM yang juga MPP sesi lepas yang secara terang-terangan menggunakan platform GAMIS untuk memyempurnakan agenda politik kepembangkangannya. Untuk pengetahuan Hadirin sekalian, Rakaman Ucapan saudara Idris Yusof ini juga dilakukan oleh PAS TV! saya menjadi keliru adakah saudara Idris Yusuf ini merupakan Pemuda Pas yang menggunakan platfrom mahasiswa di UKM. jika benar maka Idris Yusuf ini juga merupakan hipokrti kelas atasan yang telah mengaburkan mata dan telinga mahasiswa/i UKM. kerana Idris Yusof ini juga mengutuk jika ada mana-mana badan atau pertubuhan pelajar yang menyertai politik luar kampus.
Lebih "membanggakan" ucapan dan kenyataan Encik Idris Yusof ini telah disiarkan oleh Harakah Daily.

Sila Klik Gamis seru mahasiswa turun di Hulu Selangor

apa lagi bukti yang diperlukan yang menunjukkan bahawa GMUKM ini hanyalah satu pakatan yang direncanakan untuk menjatuhkan dan mengaibkan institusi keintelektualan mahasiswa. saya yakin dan percaya walau berdozen bukti pun jika saya tunjukkan pasti terdapat jua warga-warga UKM yang bersuara mengatakan bahawa jika GMUKM yang berpartisipasi dengan politik luar tidak mengapa. jika ASPIRASI yang buat begitu maka itu adalah satu kesalahan yang maha dashyat. itulah GMUKM matlamat menghalalkan cara.

namun saya tetap berharap dan berdoa agar dibukakan pintu hati mahasiswa/i sekalian agar dapat berfikir dengan waras dan penuh keintelektualan untuk menolak secara total GMUKM pada PR kampus akan datang...

19 April 2010 at 4:16 PTG , 36 Comments